Behöver du rapportera ett fel, föreslå en förbättring eller ställa en fråga om din IS Tools applikation?
På denna sida beskriver vi hur du kan skapa ärende i vårt supportverktyg.
Vi beskriver också följande funktioner
Skapa ärende
1. Logga in
Logga in till supportverktyget här. Efter inloggning öppnas formuläret Skapa ärende, vilket ser ut som bilden nedan.
2. Skapa post
- Med referens till bilden ovan - i Skapa ärende-formuläret 1, klicka på skapa-knappen 2 i Detaljer och ange önskad information.
- I Detaljer, klicka på spara-knappen 3
3. Återge beskrivning
- Med referens till bilden ovan - i Beskrivning, klicka på redigera-knappen 3 och redogör för detaljer kring problemet. Exempelvis för vilket formulär, fält eller post felet uppstår, eller vilken roll och användare det avser samt om det finns ett felmeddelande
- Återvänd till Detaljer och klicka på spara-knappen 3
Ärendet är nu skapat. Observera att ett e-postmeddelande kommer att skickas till dig när ärendet skapats, samt när ärendet uppdateras med en kommentar.
Bifoga bilder
- Med referens till bilden ovan - klicka på skapa-knappen 4, och sedan på uppladdnings-knappen 4
- Klicka därefter på spara-knappen 4
Formattera text
Markdown kan användas för att formattera din beskrivning eller kommentar. Bilden ovan gjordes med följande format:**Just a question:** -bold
* Charts -bullet
# Bar chart form -heading 1
## 3rd Section -heading 2
[here](https://www.example.com) -hyperlink
*another format* -italic
Följ upp ärende
Med formuläret View issue kan du följa upp och lägga till flera bilagor för befintliga ärenden. För att kommentera ett befintligt ärende:
- Klicka på skapa-knappen i Kommentarer
- Klicka därefter på redigera-knappen i samma sektion
- Spara slutligen med spara-knappen i samma sektion
Ärenden kan också följas upp med formuläret View all issues, där samtliga ärenden visas i en tabell. En snabb överblick ges i diagrammet som visar ärenden per status. Filter kan användas för att visa ett särskilt urval, såsom ärenden i en viss status.